Logo text

Vintage Shit > 1967 BMW by Frua

T
19 05 2015

Ti nejortodoxnější vyznavači bimmer náboženství mě teď zřejmě ukamenují… Ano, jsem velký fanoušek Bayerische Motoren Werke, zároveň i italského designu. Možná zvrácená kombinace, ale já jsem se tak prostě narodil.
Při svém obvyklém brouzdání po automobilových aukcích jsem narazil na tento skvost. Draží se asi hodinu cesty autem od Milana. Představuji vám „italské BMW".

Řeč bude o jednom z nejzajímavějších automobilů, které kdy byly vytvořeny BMW ve spolupráci s mimotovárními návrháři. Po tom, co v roce 1966 BMW koupilo klasickou německou značku Glas, pokračovalo v produkci jejich modelu Glas 3000 V8 pod názvem BMW-Glas s odznakem BMW. Na spadnutí byl re-design modelu, pro navržení nové tváře Glas 3000 V8 byl vybrán Pietro Frua, jeden z nejlepších italských designérů tohoto období. Vůz byl představen na frankfurtské motorshow v roce 1967, dále byl k vidění také v Paříži, Ženevě a Barceloně. Nyní jde do aukce jako jediné BMW-Glas 3000 V8 pyšnící se vlastní karoserií od Frua.

I když se fastback karoserie lišila od všeho, co Glas nebo BMW v tomto období vyrobili, společným znakem vozů stále zůstává kultovní ledvinový tvar mřížky chladiče. Nelze si nevšimnout podobnosti s Maserati Ghibli a vlivu Giorgetta Giugiara, který pracoval například pro studia Bertone a Ghia. Ač bylo BMW-Glas 3000 V8 Frua sebevíc atraktivní, do sériové výroby se nikdy nedostalo, BMW se muselo soustředit na nadcházející model 3.0 CS. Proto bylo ponecháno ve fázi jednoho kusu, určeného pro fanoušky a obdivovatele značky. Nyní se nabízí jedinečná příležitost k jeho koupi…

Technické parametry:
Motor: 2982 cc, DOHC V-8 s trojitými Solex karburátory
Výkon: 160 hp
Převodovka: čtyřstupňová manuální
Podvozek: nezávislé zavěšení předních kol na dvojitých trojúhelníkových ramenech
De Dion zadní náprava
Rozvor: 2500 mm
Brzdy: hydraulické kotoučové brzdy
Stav tachometru: necelých 105 000 km
Vyrobeno kusů: 1 ks
Cena: 10 500 000 – 13 000 000 Kč

Zed P