Logo text

Lamborghini Aventador
LP 700-4

T
07 03 2011

Není třeba vyzdvihovat Lamborghini mezi sportovníma kárama. Již dlouhou dobu se jim daří bejt na špici a v podstatě každej US rapper co vydělává a nedluží zrovna na daních, tak má alespoň jedno Lambo ve svojí garáži. U nás, když chce rapper Lamborghini, tak zatím musí do bazaru pro ojetinu, ale pokud tomu má bejt v budoucnu jinak, doporučil bych novinku pro rok 2012 od týhle italský automobilky.

Pokud si už teď chcete vybrat, která barva se k vám nejvíc hodí, navštivte oficiální web Aventadoru.

Lamborghini Aventador LP 700-4 má ve výrobním portfoliu nahradit dosavadní Murciélago a jeho jméno je odvozeno od legendárního býka účastnícího se koridy v roce 1993.

Sedmisetkoňový supersport s točivým momentem 690 Nm při 5500 ot/min váží jen 1575 kg, což znamená, že na koně výkonu připadá pouze 2,25 kg váhy. Není tedy divu, že Aventador zvládne za podpory sedmistupňové robotizované převodovky ISR stovku za pouhých 2,9 s, přičemž bude schopen maximální rychlosti 350 km/h. To vše při kombinované spotřebě 17,2 l/100 km, takže je devadesátilitrová nádrž docela namístě.

Síla dvanáctiválcového motoru o objemu 6.498 centimetrů krychlových směřuje na všechna čtyři kola prostřednictvím systému Haldex čtvrté generace, vpředu jsou namontována 19" kola s pneumatikami 255/35, vzadu dvacetipalcová s obutím o rozměru 335/30.

Za pětipaprskovými ráfky se vpředu tísní kotouče o úctyhodném rozměru 400×38 mm, vzadu má disk velikost 380×38 mm. Jsou karbonkeramické a vpředu osazené šestipístkovými a vzadu čtyřpístkovými třmeny. Ve výbavě je i přepínač módů nastavení převodovky, motoru, mezinápravového diferenciálu, řízení a systému stabilizace; na výběr jsou polohy Strada, Sport a Corsa.

Nové Lambo je dlouhé 4780 mm, široké 2030 mm (se zrcátky 2,26 m) a vysoké 1136 mm.

Vyrábět se bude ve třinácti barvách laku, přičemž nebudou chybět ani matné, v kabině bude možné zvolit devět kontrastních barev švů a osm dvoubarevných kombinací čalounění. Ve výbavě nebude chybět mimo jiné LED denní svícení, bixenony, navigace, keyless přístup, dešťový senzor, klima se solárním senzorem, bluetooth rozhraní, USB přípojka, palubní počítač, elektronicky ovládané boční nasávací otvory a zadní spoiler nebo hill-holder.

Průhledná kapota motoru bude za příplatek, stejně jako karbonový kryt motoru, černá kola, žluté zadní pružiny, žluté, oranžové nebo šedé třmeny, vyhřívaná sedadla, hi-fi audio, multifunkční volant, parkovací asistent nebo HomeLink systém.

Na evropské trhy dorazí první vozy na konci léta letošního roku, doporučená prodejní cena je 255 tisíc EUR bez daně, tedy cca 6,4 milionu Kč.

via autofun

13